Kørekort: HOS OS BlivER DU en god bilist !

Hos LD Køreskole i Søborg, tager vi hånd om hele dit forløb. Vi sikrer dig den rette viden om trafikforhold og færdselsregler, og opbygger samtidig dine færdigheder bag rattet i personbilen. Vi har kunder fra Søborg, Mørkhøj, Husum, Herlev og omegn. Vores lektioner er skræddersyet for at sikre dig de bedste forudsætninger for at blive en god, sikker og hensynsfuld bilist.

Hvor gammel skal jeg være for at tage et kørekort til bil?

Du kan starte på et hold hos LD Køreskole, når du er 16 år og 9 måneder gammel. For at få udstedt et kørekort til personbil, skal du være fyldt 17 år på dagen, hvor du går til køreprøve.

HVAD MÅ JEG KØRE, MED ET KØREKORT TIL PERSONBIL?

• Dit nye kørekort i kategori B giver dig retten til føre køretøjer med op til 8 siddepladser foruden førerens.
  • Personbil eller varevogn må have en totalvægt på op til 3.500 kg.
  • Du må have tilkoblet et påhængskøretøj med en tilladt totalvægt på op til 750 kg.
  • Du må desuden tilkoble påhængskøretøj med en tilladt totalvægt på over 750 kg., hvis den samlede tilladte totalvægt ikke overstiger 3.500 kg.
  • Trehjulet motorcykel eller kabinescooter
  • Traktor eller andet motoriseret redskab
  • Knallert 45

Hvor meget undervisning skal jeg have modtaget for at tage teoriprøven?

For at kunne tage teoriprøven, skal du have gennemført mindst 29 teorilektioner á 45 minutter. Teoriholdene har teoriundervisning én gang om ugen, samme ugedag, og har en varighed på 8 uger. Man følger enten et mandagshold, eller et torsdagshold.

Når du starter på et af vores teorihold, vil du få udleveret en lektionsplan, som vi har tilrettelagt til dig. Lektionerne tages i den rækkefølge de står i planen.

Hvor meget undervisning skal jeg have modtaget for at gå op til køreprøven?

Du skal have gennemført mindst 24 lektioner á 45 minutter for at kunne gå op til køreprøven. Hos LD køreskole i Søborg er vi opmærksomme på vores elevers individuelle behov. Vores erfaring fortæller os, at de fleste kørekortaspiranter har brug for mere end de 16 kørelektioner på vejen. Vi vil desuden sørge for, at du får køreerfaring i Københavns centrum, så du er godt rustet til bykørsel i tæt trafik.

Førstehjælpskursus

For at tage dit kørekort, skal du inden køreprøven have gennemført et 8 timers kursus i færdselsrelateret førstehjælp. Vi tilbyder førstehjælpskurser i samarbejde med Storkøbenhavns Køretekniske Anlæg.

Kørekortpris: Hvad koster et kørekort til kategori B?

Se vores priser på kørekort til kategori B.

Kontakt os og hør mere

​Tag kørekort hos LD Køreskole. Vores fornemmeste opgave er at uddanne dig til at blive en god og sikker bilist. Har du spørgsmål vedrørende holdstart, lovpakke, kørekortpris eller andet, er du velkommen til at ringe til os på 20 82 28 40 eller sende os en e-mail på ldkoreskole@gmail.com.

Holdstart - Find din startdato

Alle hold starter kl. 17.00.

PersonbiL

​Holdstart: Torsdag d. 4. April.

PersonbiL

​Holdstart: Mandag d. 6. Maj.

Personbil​

Holdstart: Torsdag d. 6. Juni.

​​Holdstart:

TILMELD

Personbi

Holdstart: Mandag d. 12. Aug.

TILMELD

Hvad siger vores elever?

"Jeg kan varmt anbefale LD Køreskole!

Både Lone og Katja er kompetente, tålmodige og pædagogiske i deres måde at tilgang til både teoriholdene og den praktiske kørsel.

Det er tydeligt helt fra starten af, at de går op i den enkelte elev og tilpasser undervisningen til elevens behov, så man fra første time føler sig tryg og støttet."

Skjalm Arrøe

stars

"Hvis du vil have en tålmodig , forstående og dygtig kørelære så er det LD køreskole .. Lone er fantastisk dygtig både til de “alm” elever men også til dem der har en del svære ved det .."

Charlotte Midtgaard

​"LD Køreskole er en helt fantastisk køreskole! ​

Her oplever man nærværende kørelærere med høj faglighed, der hjælper én trygt igennem det teoretiske såvel som det praktiske. Lones altid gode humør og gejst for sit job smitter af på én, og hun formår at kombinere faglighed med hygge, så alle køretimer bliver noget man ser frem til.

Jeg kan kun give LD Køreskole min varmeste anbefaling!"

Ida Kiellin

​LD Køreskole v/Lone Borup